De kandidaat centraal stellen in het recruitmentproces

Door: Michal van Dantzig 19-12-2022

Categorieën
:
Recruitment-marketing tips, TopTeam MKB tips,

Het is een werknemers-arbeidsmarkt en jouw potentiele werknemers zijn jouw potentiele klanten en die zal je moeten verleiden om bij jou te solliciteren. Sollicitanten hebben hoge verwachtingen en rekenen op een online en offline proces dat daaraan voldoet. Solliciteren moet net zo eenvoudig en leuk zijn als een pakketje bestellen bij Coolblue. Daarom is het goed om de (online) vacaturedrempels zoveel mogelijk weg te nemen.

Maar daar blijft het niet bij. Bij de volgende stappen in het recruitmentproces blijft 'het centraal stellen van je kandidaat' net zo belangrijk. Niet het perspectief van de organisatie is leidend, maar het perspectief van de voor jouw organisatie interessante kandidaat! Zorg voor een uitstekende candidate experience en een goed georganiseerde verrassende onboarding periode.

Maar hoe zorg je ervoor dat je dit goed doet? Dat lees je in het blog van Koen Roozen op Werf&... In 7 stappen richting recruitment waarin de kandidaat centraal staat!

En wil je zelf heel praktisch hiermee aan de slag? Dan is het interactief adviesgesprek Boeien Behouden Binnenhalen vast iets voor jou. Lees meer... Boeien Behouden Binnenhalen.

Dit zijn de 7 tips in het blog van Werf&. Ze worden uitgebreider beschreven in het artikel.

  1. Werk met persona’s
  2. Bouw een aantrekkelijk Employers Value Propostion
  3. Investeer in je werkgeversmerk
  4. Ga (meer) zelf recruiten
  5. Selecteer meer op competenties
  6. Investeer in talentpools
  7. Adopteer always-be-hiring

 

 

blog_image:article_winwin_167144043763a028359b388.jpg:end_blog_image